Anne-Sarah Kertudo is a lawyer and writer. Suffering from deafness, she founded the first legal aid service for the deaf community in France ten years ago. Today, Anne-Sarah is gradually losing her sight. Teaming up with her childhood friend Mathieu Simonet, they raise the question of responsibilities: how can physical obstacles be transformed into strengths on a personal, family, and political level?