In a dystopian future, Syd is a creator of videos that provide humanity with entertainment. He doesn't like what he does, but he uses his work to carry out research.
In fact, by dint of focusing his gaze on the screen, he becomes obsessed with a truth that would be hiding within the texture of the image.