Let It Be is the story of a Mexican rock group whose singer lacks inspiration. After a mysterious encounter with a foreign female character, the group undertakes a journey to Oaxaca, inspired by Antonin Artaud's exile in order to find a deep reality through knowledge of indigenous culture.