The auditions for the lead role in the latest feature by Thierry de Peretti, Une vie violente: young Corsican men talk straight to the camera about their relationship with their island, its past and its present. Through words, the portrait of a whole generation, between the temptation of nationalism and the dreams of a new beginning somewhere else.