After losing his job in the power plant of a small Slovakian village, fifty-year-old Agoston tries to get to Latvia to become a welder in a shipyard. As he encounters people along the way, this journey will allow him to change his philosophy of life and to do everything he needs to fulfill his dream: to hook a big game fish.