Fox can't bear the fact that Ysengrin can sleep through a full moon while he can't get a wink of sleep. Since when do wolves sleep when the moon is full? The wily fox, knowing how greedy and gullible the wolf is, sets a trap for his arch enemy and makes him take a moonlit dip somewhat against his will.