Northern France. Hervé’s factory has been relocated abroad. He’s the only worker ready to accept its closing because he has other plans: become a fisherman and pass this passion on to his son. Suburbs of Tunis, Tunisia, where the factory has been relocated. Foued, unemployed, believes he has found a way to look after his sick mother and especially, to win over the woman he loves. Hervé and Foued’s destinies mirror and echo one another.