The artistic itinerary of Jean Dupuy, an artist simultaneously aged here between ten and ninety years old , through scenes that take up his anagrams, drawings, texts, paintings, and ready-mades. It travels from his childhood in Auvergne to his settling in Pierrefeu (Alpes-Maritimes), and includes his sojourn in New York.