In October 1974, French author Georges Perec spent three consecutive days at Place Saint-Sulpice in Paris. He noted everything he saw in a 50-page notebook: ordinary events in the street, people, vehicles, animals, clouds and time passing by. The film follows the same approach by showing Place Saint-Sulpice today, with Perec's text, read by an actor in voiceover, accompanying the images. Spectators seem to watch a description of and thinking about space, as though the film were the account of an ethnologist observing the site today.
But little by little, they understand that this voice is from another time. The play between similarities and discrepancies between the text and the image then produces a new meditation and even an imaginary world: something from the past sporadically emerges. Passersby are like "people returning," ghosts. Disappearances, absence start making themselves felt.