Academy Award Winner and winner of the palme d'Or at the Cannes Film Festival, Marcel Camus' Black Orpheus retells the Greek myth of Orpheus and Eurydice against the madness of Carnival in Rio de Janeiro. With its magnificent color photography and lively soundtrack, this film brought the infectious bossa nova beat to the United States.