In the Soldier's Head, an animated film with deep animism, depicts the disillusions emanating from the mind of young soldier ravaged by violence: mature thinking emanates from the interior. Like a mirage in the void of a barren expanse, specters appear like ghosts coming back to life. Revving machines, gears in operation, and crank-starting levers like the incessant stirring of the synapses of a hyperactive, frothing mind.