Aurore, sixteen, was sent to the countryside to avoid being confronted with the physical decline of her father who is dying.
In this strange interlude, she met Wolf, a lovely and lonely teenager who takes refuge in his dreams to find Joshua, an imaginary lover.
Dinosaurs in the Distance tells the story of a friendship between two teenagers in transit in a time in abeyance.