Françoise Canavaggia (Danielle Darrieux) heads back to Toulon in 1963 with murderous plans for the people who now inhabit the villa that had once been hers. After arriving in Toulon, Françoise meets up with her sister and a niece, both adding to her tendency toward self-analysis. But with images of the present and past mixed with memories and fantasies of the past...