Dimitri, the little bird who came from Europe, grounded in the plain of Ubuyu in Africa following a storm which has separated from his parents. Makeba, the giraffe, has taken the sparrow under his protection and Dimitri discovers the animals and the lifestyle of the plain. Finally, it's a bit like a holiday he would not have chosen but which will be extremely rewarding.