Cane is not profitable anymore. It is the last time the fields will be cut. Luxury residential houses are built where cane sugar fields used to grow. Marco, Bissoon, Rosario and their friends spent their lifes working on sugar cane fields of Nouvelle-Découverte. When the sugar factory closed down, the world they lived in changed overnight. They would hang out in Ah-Yan shop, dreaming of a fresh start, a new life or migrating somewhere. When Devi, a mysterious young woman, settles in the big house facing the old laborer's camp, she becomes the talk of the village.
The story of their everyday life unfolds itself, revealing shared bonds of human resilience stronger than ever. Lonbraz Kann is a narrative about modern times and ourselves, about a society caught in the web of time with the global intruding in the individual life. Set on an Indian Ocean islandtrailing its cliché of paradise, Lonbraz Kann shows the other side of the obstinate postcard of happy tropical people...