A tribute to Jean de Lattre de Tassigny (1889-1952) who commanded the French First Army which he led from Provence to the Rhine and the Danube. Later, from 1950 to 1951, he became the high commissioner and the commander-in-chief of Indochina where he once again proved heroic by defeating General Giap three times on the run. But cancer forced him to return to Paris where he died some time later. De Lattre de Tassigny was posthumously made Maréchal de France.