A mother and her two children, the only survivors of an invisible apocalypse which decimated all humanity, live in an isolated house at the heart of the countryside. While she prepares a snack, the children imagine a spaceship which could take them far from this uninhabitable planet. As they leave for walk, they discover in a field a small vessel identical to the one that they had imagined.