Since the death of her husband, Albertine, eighty, is isolated form the world and cut off from any social activity, seems to be waiting for death with impatience. One evening, while the old lady has difficulties changing a light bulb in her living room, Madam Lietard, the know-it-all in the building, enters into her home. Very decided to give her a hand, she introduces the next door neighbour.