A portrait of one famous New Wave filmmaker by another, who knew Godard as a young film critic, encouraged his early work as a director and had a bird’s eye view of the movement’s earliest manifestations, as editor-in-chief of Cahiers du Cinéma where the ideas behind the movement were first discussed...