A self-taught musician and severe alcoholic falls off the wagon. A man picks him up in Northern France and takes him to the Bordeaux hospital where he has been treated previously. In Le Dernier Verre, Ruspoli focuses his attention on a single character, an alcoholic saxophonist seemingly living a timeless existence. Fascinated by this gentle dreamer, Ruspoli creates a formal contrast to his confessions using poetic images designed to portray his inimitable universe.