Casa Ricordi is the story of the Ricordi family, the most prestigious music publishers in all Italy. It was the Ricordis who, for better or worse, came up with the "royalty" concept, paying artists (and their families) for their work in perpetuity. As the family's fortune grows, the Ricordis rub shoulders with the musical glitterati of the 19th and 20th centuries, including Verdi, Donizetti, Puccini, Bellini and Rossini.