In 2011, six French mountaineers and members of the GMHM (Groupement Militaire de Haute Montage based in Chamonix) realized a world premiere: the crossing of the Cordillera Darwin in Tierra del Fuego. Until then this expedition had been reputed to be impossible.
For 30 jours, they filmed their uncertain and extremely dangerous progress on these glaciers at the end of the world, subjected to the planet's worst weather conditions, where they could count on no assistance. How, alone in the world, did they succeed where all earlier attempts had failed? Thanks to this exceptional document, revealing unique and grandiose landscapes, they invite us to experience from the inside this extraordinary adventure at the heart of one the last unexplored regions of the world.