Emperess Catherine II wants to get rid of Princess Elisabeth Tarakanova who is to replace her on the throne of Russia. She asks Prince Orloff to travel to Venice so he can seduce Elisabeth and bring her back to Russia. Orloff and Tarakanova fall in love.