The Chebabs of Yarmouk are, first and foremost, a gang of friends, who've known each other since adolescence... In the largest Palestinian refugee camp in the Middle East, created in Syria in 1957, they share their daily lives, while seeking a future. Third generation exiles, they no longer dream of returning to Palestine. But their desire to live and their desire for revolt crash against the walls of the camp.
On the threshold of existential choices, history once again sweeps them up in its wake. In March 2011, revolution breaks out in Syria. Most of the camp will be destroyed and the friends' lives shattered. The film, shot just before the uprising, crystallizes their last moments together at Yarmouk.