"In 2009, a global event is going to urge me to become a journalist citizen during three years, what is going to offer me a new look on the world. Questioning me during the vaccination against the H1N1 swine flu, I am going to go to ministries for the first time in my life to ask questions, then embolden me by returning me up to the European Parliament. In the course of the months, I am going to discover the commitment of citizens who act, at the individual or collective level, in domains as health, agriculture, education or free energy, constituting a network of exchanges made by solidarity. All show me that we can live differently. The world is transformed little by little, thanks to the power of the collective intelligence and the citizen will. But as one goes along, it seems to me that on the basis of everything, there is a personal transformation. Luckily, that's what brought me this long quest."