A couple of Chinese students arrive in Paris having obtained a license in a university of Beijing. They are temporarily accommodated by somebody they know. Shang Shan and Fan Di react differently to the new situation and face the difficulty of finding accommodation. The movie talks about the beginning of their life in France and leads an investigation on the young Chinese of today.