Fifteen young stage actors attend a five-week workshop led by Anne Delbée, writer, director andtheexpert on the French poet Jean Racine.Through her workshop, exploring his play Andromaque, she clearly criticizes the dusty, conventional interpretations offered up by contemporary Racine productions, wishing, after all, to bring the students to the essential point: Andromaque is a play about love and death. Andromaque : or, the urgency of feelings.
To Anne, Tragedy is a life moral, the stage an original place where everything i possible. This late sentence sums up precisly what is at stake in the film. To rediscover the Tragedy, its origins, , its meaning and its contemporary dimension. To listen to a language that went through centuries to fill the bodies of our young actors. »