In the village of Sableuse, the local manor has been bought out by a nouveau riche, Emile Cousinet. When his wife Lisette, a former music hall actress, flees to Paris with young Pierre de Sableuse, Cousinet asks Father Pellegrin, the village vicar, to bring the lost sheep back home.