This full-length documentary deals with the life, career and trial of Nazi SS officer Klaus Barbie, known as the Butcher of Lyons. Virtually all aspects of his life are covered. His childhood and schooling in Germany; his early military career; his role in the head of intelligence in Lyons; his post-war employment by the US military; his life in Bolivia; his return to Europe; his trial and conviction. Interviewed are friends, enemies, associates, heroes and traitors.