The most evident aspect of the film is its conventional film narrative, perfect for an epoch film production which balances doses of adventure with stylish film elements borrowed from other genres. An example of the latter can be found in the sequences wherein Cagliostro the magician demonstrates his powers and tricks in front of a shocked audience in shots full of the mystery and darkness of Expressionist shadows. In contrast is the French royal court where everything is luminous and at the same time decadent, a court full of hypocrites and opportunists with corruption and ambition everywhere. The set design provides a perfect background for all this and Herr Oswald's direction catches the mood of the times.