On November 11th, 2008, a hundred and fifty policemen invade the small village of Tarnac in the Corrèze. Nine people are suspected of having restedof metal hooks on the catenaries to disrupt the train lines. At the conclusion of their police custody, five of them are placed in temporary detention for terrorism. The prime suspect will remain imprisoned for six months, without supporting evidence.