Pinchaque is a species of tapir, the biggest ground mammal native to Latin America, discovered by two French scientists of the 19th century during an expedition in Colombia. From Paris to Bogotá, the movie stes off to meet this strange animal, the importance of which we also discover for the conservation of the biodiversity and its relation with the local populations.