Duvivier directs with a sympathy for Maria Jacobini's character, Baroness Irene de Rysbergue, unusual for him, and accentuates her self-indulgence with a loving close-ups of the actresses' face, and luxurious moving shots that would soon grow scarce in the cinema. Mademoiselle Jacobini is excellent in the role, and Lederer, as her lover, is very good. But the time for silent movies was passing and all too soon, the time for this sort of work would be gone. Duvivier's next movie would be David Golder and even though he would survive and even produce more great works, they would never again lack this sort of camera movement.