Tourbillon de Paris is the follow-up to Le Mystère de la Tour Eiffel and it shows,one more time,the director 's eclecticism ,going from serials à la Feuillade to melodrama. A forerunner of Sirk's version of Imitation of life (1959), Tourbillon De Paris tells the story of a woman caught between love (two loves, but as the version I watched was not complete,the part of the lover is only a sketch) and theater. There is almost nothing of Duvivier's greatness here. The only interesting moment is this "claque" paid by the lover to boo the artist off the stage. This "claque" is now -fortunately- a thing of bygone days but it was a common thing in those days.