The film is short but well made considering the era. Several viewings are necessary to notice all the details. I have walked hundreds of times on the banks of the Marne in this area and have fun trying to recognize various places appearing in the film, despite the passage of time ( over 70 years ). At present this area is almost completely unknown to foreign tourists visiting the French capital but the recent introduction of riverboat cruises from Paris as far as this sector and even a little beyond may end up changing this. The film is silent, there is no dialogue but there is excellent, very emotional and completely suited accordion soundtrack played by a certain Bernard Gérard. The final sequence with simultaneous playing of accordion and violin ( two separate tunes ) showing an accordionist sitting alone playing a huge accordion in one of the streets of Nogent after all the day trippers have returned home, is particularly moving.