In 1932 Luis Buñuel went to film one of the poorest regions of Spain, Las Hurdes, 100 kms from Salamanca. In their mountain isolation, the villagers live in total poverty, barely able to survive. Famine, sickness and death are the daily realities of these people left entirely to their own resources.