Rémy, a homeless person, finds himself in possession of an invitation for a gastronomic dinner at the restaurant Wepler. He goes to the entrance of the establishment and crosses the glance of a young waitress called by his presence. He decides then to modify his appearance and succeeds and is accepted in this desired place. But the waitress, Marjorie, recognizes the homeless person. Disturbed by this man, she takes care of him by keeping silent their secret but everything complicates for Rémy when he is taken for a renowned writer.