It is about a text pulled from the book In service to Germany, written by Barrès in 1903 on the mount Saint-Odile. With as main actor Joseph Rottner, the director will follow the tracks of the young country doctor in walk in the mount Saint-Odile, through the roads which knew Barrès, up to the forest house of Ratsamhausen and around the famous heathen, unique wall in the region. Jean-Marie Straub will play himself the role of the inhabitant of Lorraine to which the young Alsatian speaks.