Managua, today. Yuma wants to be a boxer. In her poor neighborhood, gangs struggle to control the street. Home is a harsh, loveless environment. Her dreams and only option are the ring, the energy of feet and fists.
A street, a robbery: Yuma encounters Ernesto, a journalist student who comes from the other side of the tracks. Totally different from each other, they fall in love, attracted by one another like two opposite poles. However, the inequalities that separate them quickly turn them into adversaries.
But in a Nicaragua divided into violently contrasting social classes, which don't however exclude friendship and solidarity, Yuma finds her way.