Walentyna, a young Polish woman, lands at Saint-Nazaire to find Wojtek, her husband employed in a shipyard and who suddenly stopped giving news. She questions people, in an approximative English, then meets Guillaume, young worker who seems to have known Wojtek and whom becomes in spite of himself the holder of the truth about his disappearance.