Distorted images, elastic time: "Sliding Earths" offers us a unique and poetic vision of Man on our planet. Between travel diary and performance, the film traces the wanderings of an individual guided by strange inner voices. From New York to Sao Paulo, from the French countryside to the Californian desert, he slides on a tiny yet varied world.