A message from God is recorded on a tape hidden in the middle of the desert in the tomb of a murdered missionary. The secret powers that dominate the planet send their spies into the terrain to find this document of inestimable political value. All bets are off between the three Vatican missionaries, two French detectives, a spy from the central office in Beijing and three agents of the San Francisco mafia.
Conceived as a tribute to serials, this short was written as the first episode of a suspenseful adventure, a pre-film to find financing for a feature film. Established actors had agreed to participate for nothing; the project's fantasy and irreverence appealed to them. For the occasion, we transformed the Panthéon into the Vatican for eight days! There was no follow-up to this short film, as the fantasy genre was not yet fashionable in French cinema in 1987.