Bury our Dogs investigates traces left in a village after a tragedy that occured several decades before. A tragedy which seems to have soaked the earth and the people. Two voices guide us in this exploration, telling us about this drama, telling us how both of them died thirty years before. The film investigates traces left by this tragedy: the village, the population, the abandoned house where everything happened, until, little by little, reconstructions come to life and reveal to us the missing pieces.