Deserted by his father, and dislocated by the Second World War, Paul (Cesar Chaveau) is a boy who wants affection and attention and cannot find it at home. For a while, he becomes the pet of some German soldiers, running errands for them. Later, he helps the Resistance, and when the Americans come to stay, he is really in his element with them.