Adèle is cursed by her father, condemned by the last words of this one for a solitary wandering. Now a young lady, she lives confined in her domain, a prison with the idyllic face, where the nature is at the same time abundant and cold. Not far from there lives Louise, a child in margin rejected by her family. Louise, fascinated by Adèle's unmoved beauty, she observes her from a distance. The distance fades little by little and the young lady learns again to smile from the contact with the child. But while these two solitudes unite, the curse knocks again and Louise falls ill.