In the region Jiang-Jong, in China, illiterate farmers developed their own secret language, the Nu Shu, which means feminine writing. In this upsetting documentary , centred on Huan-Yi Yang, an eighty-six-year-old woman, the only person living who knows how to read and write the Nu Shu, reveals a culture arisen from the resistance in the male domination.