A Film Far Beyond God is a documentary in the form of a visual poem about Hubal, a kind of pilgrimage where cultural rites are revived by the act of filming. The film intends to lift the veil on Hubal, Mecca's first god, before the birth of Islam, and to do so in such a way as to make a fragment of history accessible to a large number of spectators and allow them to question it.