A gardener and visual artist films his garden in super 8 foa a complete year before his departure. The image tells, as a ship's log, the diverse activities of the artist in this place. He films the garden, its plants, its inhabitants and stages himself among them. It is a story of soil and filiation. A passion between a man and the garden.