Alone alongside a totally indifferent mother and an indolent, failure of a father completely dominated by his wife, nine-year-old Bertrand is fascinated by his interior emptiness. Bertrand is also a duckling brought home from market by the boy’s mother, thanks to which he will slowly open up to the world around him.