Jean-Pierre Savelli, employed by the Mutuelles Assurance company in Clermont Ferrand, discovers that Valérie, his fiancée, wants to have some time out. To recharge his batteries and rediscover calm and serenity, he decides to change his vacation destination.
He winds up in the Blue Waves campground and stumbles across Patrick Chirac and his gang of indomitable campers.